Mezuniyet için Saç ve Makyaj Önerileri

Üniversite mezuniyetleri ve lise mezuniyetleri günbe gün yaklaşıyor. Benim de mezuniyetim yaklaştığı için saçımı ne yapsam, makyajım nasıl olsa derken bunu düşünen bir tek ben olamam diyerek hem bana yarayacak hem de size yarayacak saç ve makyaj modelleri buldum. Modern ve dengeli olmalarına dikkat ettim çünkü kimse mezuniyetinde palyaço gibi olmak istemez diye tahmin ediyorum. Bir öneriden ziyade bir rica olarak, lütfen sizde makyajınızda ve saçınızda denge olmasına dikkat edin. Saçınız gösterişli ise gidip kopkoyu dudaklar ve gözler yapmayın. 
Umarım seçtiğim modeller size ilham verir.

Önce Saçlardan Başlayalım...

Kısa saçlı olanlar için pek fazla seçenek olmuyor ama yine de bu modellerle gayet tatlı saçlar yapabilirler. Hatta bu modelleri yapmak için kuaföre gitmeye bile gerek yok. Saçınıza maşa yapıp bir arkadaşınıza ördürebilirsiniz. 



Şimdi gelelim uzun saçlara. Uzun saçlı olan herkes çok kolay model bulabilir zaten. Bulduğum bir kaç model arasından en basit ve kolay olanı saçlarınızı açık bırakmak. Elbisenizin modeline göre de düz veya dalgalı bir model tercih edebilirsiniz. Benim tavsiyem sade bir elbiseyle dalgalı ve gösterişli saçlar kullanmaktan yana. Tabi eğer taşlı ve gösterişli bir elbiseniz varsa tam tersi. 


Farklı ve kimsede olmayacak modeller arıyorum diyorsanız da bunlar size uyabilir. At kuyruğu, örgü veya yarım topuz yaparak değişiklik yaratılabilir. Özellikle bu ara trend olan koca koca örgüler, sade ve efil efil bir elbiseyle çok güzel olur bence. 


Şimdi gelelim benim bizzat tercih edeceğim saç modellerine. Suratıma yakıştığını düşündüğüm için sıkı, boyunda biten bir topuz tercih etmeyi düşünüyorum. Ayrıca bu topuz modelleri gösterişiyle değil zarafetiyle dikkat çekiyor bana kalırsa. Elbiseniz sade de olsa gösterişli de olsa her şekilde uyumlu olacaktır minik topuzlar. 



Şimdi de Makyaj...

Belki de saçlardan daha önemli olan parça makyajınızın nasıl olduğu. Saçınız müthiş olursa olsun makyajınız dengeli değilse komik duruma düşebilirsiniz. O yüzden size tavsiyem eğer makyaja eliniz yatkın değilse bir kuaförde yaptırmanız. Onlar da çok pahalı canım diyorsanız elinizdeki ufak malzemelerle sade ve kolay bir göz makyajı yapıp renkli bir ruj tercih ederek o dengeyi yakalayabilirsiniz. Bunlar benim hoşuma giden kombinasyonlar...

Benim şahsen tercih etmeyi düşündüğüm makyaj buğulu gözler yapıp bordo bir ruj kullanmak. Bana göre bordo ruj hem sarışın hem de esmerlere çok yakışıyor. Tabi en çok esmerlere... Bunların arasından beğendiğiniz bir model varsa kuaförünüze gösterin, onlar bilirler nasıl yapılacağını. Ben bu makyajı çok beğendim ama yapmayı beceremem diyorsanız, demeyin... Kahverengi tonlarında iki far alıp birbirine geçene kadar göz kapağınıza dağıtın. Bir kalem çekip bir de rimel sürün. Sonra da bordo bir ruj tamamdır.


Kırmızı ruj bir klasiktir özel günler için ve malesef ki her cilt tonuna yakışan bir renk değil. Eğer kırmızı ruju kaldıran bir cilt tonunuz varsa size önerim bunu tercih etmeniz.


Gözlerini ön plana çıkarmak isteyenler için koyu ve buğulu bir göz makyajı tercih edilebilir. Hele de renkli gözleriniz varsa. Fakat buradaki püf nokta bu kadar yoğun göz makyajı yapıp renkli bir ruj sürmemek. Gözler bu kadar ön plandayken dudaklarda nude, doğal renkler tercih ederseniz bahsettiğim dengeyi yakalayabilirsiniz. 



Umarım seçtiğim saç ve makyaj modelleri size fikir ve ilham vermiştir. Güzel bir mezuniyet geçirmek dileğiyle 😊


Hazırlayan: Deniz Yapıcı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Konuşulması Gereken Kişiler: Prenses Diana

Harry Potter Serisi Hakkında Bilinmeyenler: Part 1

Sizi Motive ve Mutlu Edecek Youtube Kanalları