Son Zamanlarda Okuduklarım: Andy Weir-Marslı ve Agatha Christie-Cinayet Alfabesi

İstanbul'a taşındığımdan beri kitap okumayı bırakmıştım. Nedendir bilinmez elime kitabı alıyordum ve bakışıp kalıyorduk :) Evimde kendi çapımda güzel bir kütüphanem olmasına rağmen kitap okuma hevesimi bir türlü geri kazanamadım. Bunun sebebini 2 yıldır Andy Weir'in Marslı isimli kitabını okumayı becerememe bağlıyorum.


Üzülerek söylüyorum ama Marslı hayatımda okuduğum en kötü kitaplardan birisiydi. Bildiğim kadarıyla bu kitabın bir de filmi var ve izleyenlerden çok güzel olduğunu duydum. Fakat kitabı maalesef beni okumaktan soğuttu ve 2 koca yıl boyunca kitap okuyamadım. 

Marslı; Mars gezegenine hapsolmuş bir astronotun hikayesini anlatıyor. Mars'ta hayatta kalmaya çalışan kahramanımızın varlığından kimse haberdar değilken, Nasa bir anda Mars'ta bir astronotlarının hayatta kaldığını fark ediyor ve onun kurtulma hikayesini okuyoruz. Bu şekilde bahsedince ilginç bir hikayeymiş gibi algılanabilir fakat kitap o kadar bilimsel terimlerle dolu ki gerçekten okurken çok zorlanıyorsunuz. Tabi bu kitabı senaryolaştırmak daha ilginç olduğundan filmi daha fazla ilgi çekti.

Benim bu kitaba puanım: 5 üzerinden 1.

Marslı bittikten sonra kitap okuma sevdam bir anda yerine geldi. Meğerse beynime pranga olmuş bu kitap :) 

Bir polisiye ve korku kitapları severi olarak sevdiğim yazarlardan birisi olan  Agatha Christie'nin Cinayet Alfabesi kitabını okudum ve hızlıca bitirebildim.

Cinayet Alfabesi; Agatha Christie'nin yaratmış olduğu karakterimiz dedektif Hercule Poirot'un, ABC isimli bir seri katili yakalama hikayesini anlatıyor. ABC, Hercule Poirot'a cinayet işlemeden önce hangi şehirde birisini öldüreceğine dair mektuplar gönderiyor fakat Poirot maalesef bu katili yine de bulamıyor. 

Cinayet Alfabesi, Agatha Christie'nin en iyi kitaplarından birisi değildi bence. On Küçük Zenci ve Doğu Ekpresi'nde Cinayet daha çok ilgimi çekmişti. Bu kitaptaki eksiklik, olay akışının beklenen şekilde ilerlemesiydi. Beni çok da şaşırttığını söylemem. Fakat şans verilebileceğini düşünüyorum.

Benim bu kitaba puanım: 5 üzerinden 4.




Şu an İlber Ortaylı'nın Türkiye'nin Yakın Tarihi kitabını okuyorum. Bakalım o ne zaman bitecek :)

Sağlıklı günler dilerim efenim.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Konuşulması Gereken Kişiler: Prenses Diana

Harry Potter Serisi Hakkında Bilinmeyenler: Part 1

Sizi Motive ve Mutlu Edecek Youtube Kanalları